Aká je uhlíková stopa mäsa a zeleniny, ktoré jeme?

Potraviny, ktoré jeme, ovplyvňujú naše zdravie, čo znamená, že musíme jesť vyváženú stravu, aby sme splnili nutričné ​​potreby. Usmernenia o zdravej výžive uvádzajú typy a množstvá potravín, ktoré sa majú konzumovať pre zdravú a výživnú stravu, a boli vyvinuté pre viac ako 100 krajín na celom svete . Základné posolstvo komunikované prostredníctvom týchto usmernení je rovnaké na celom svete, odporúča vyššiu konzumáciu ovocia a zeleniny a minimálnu konzumáciu kaloricky a nutrične chudobných potravín. Ak konzumácia potravín nie je v súlade so zásadami zdravého stravovania, zvyšuje sa riziko mnohých zdravotných stavov, ako sú srdcové choroby, cukrovka a obezita.

Od spodnej časti potravinovej pyramídy sa začína ovocie a zelenina, ktoré sú najdôležitejšou policou a základom, na ktorom by mala byť založená naša strava. Odporúča sa skonzumovať aspoň päť porcií ovocia a zeleniny denne, ideálne sedem porcií. Príjem ovocia a zeleniny bol však príliš nízky, pričom väčšina ľudí konzumovala niečo viac ako dve porcie denne. Emisie spojené so súčasnou spotrebou ovocia a zeleniny sú nízke, približne 0,15 kg CO2/deň. Spotreba potravín pre cereálne/škrobové potraviny a mliečne výrobky bola zosúladená s odporúčaným príjmom a bolo dosiahnuté usmernenie pre každú z týchto políc. Emisie spojené so skupinami obilnín/škrobových potravín a mliečnych potravín boli 0,65 kg CO2/deň a 0,73 kg CO2/deň. Ak sa posunieme v pyramíde nahor, medzi potraviny z proteínovej police patrí mäso, hydina, ryby a strukoviny. Mäso bolo skonzumované nad odporúčané množstvo približne o 90 g denne. Spotreba potravín z proteínového regálu vytvára emisie približne 2,8 kg CO2/deň. (Autori Marie Conway a Sinéad McCarthy , Teagasc)